شیرظرفشویی مناسب برای آشپزخانه

شیرظرفشویی مناسب برای آشپزخانه

کارکرد شیر آلات اترک 


نحوه ی عملکرد شیر آب هم می تواند بسیار مهم باشد و از موارد مهمی است که هنگام خرید شیر آب آشپزخانه باید به آن دقت شود. 

شیر آب یک دستی


در این حالت شما برای استفاده از شیر آب صرفا به یک دست نیاز دارید و با بالا یا پایین بردن شیر می توانید آن را باز و بسته کنید و با چرخاندن به سمت چپ و راست می توانید میزان دمای آن را تنظیم کنید. از لحاظ استفاده، این نوع شیر بیشترین میزان خریداری و استفاده برای منازل را دارد.


مزایا:

طراحی زیبا و جالب آن و راحتی استفاده از آن و وجود تنها یک سوراخ بر روی سینک از مزایای اصلی این نوع شیرها هستند.


معایب:

 تنظیم دما در این نوع شیرها چندان دقیق نیست.

شیر آب دو دستی


این شیرها برای اتصال به سینک ظرفشویی به سه سوراخ نیاز دارند، استفاده از آن ها بسیار راحت است و تنظیم دمای آب سرد و گرم بسیار با دقت بالایی انجام می گیرد.


مزایا: 

شیر آب دو دستی برای تنظیم دما بسیار مناسب می باشند و اگر یکی از شیرها خراب شود به راحتی می توان از دیگری استفاده کرد و یا برای تعویض آن صرفا نیاز به تعویض یک شیر ساده می باشد و لازم نیست تمام مجموعه ی شیر آب عوض شود.


معایب:

میزان راحتی استفاده از آن به اندازه ی شیرهای یک دستی راحت نیست و زمانی که دست های شما پر یا کثیف هستند نمی توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. شیر آب سنتی از این نوع می باشد.

شیر آب بدون استفاده از دست


این قابلیت ویژه ی شیر آب باعث می شود که از طریق یک حسگر حضور دست در زیر شیر آب شناسایی می شود و یک دستگیره در پایین آن وجود دارد که می توانید میزان دما و میزان آب را مشخص کنید.


مزایا:

حسگرهای نوری استفاده شده در شیر آب می توانند از هدر رفتن آب جلوگیری کنند و زمانی که مشغول کار دیگری هستید و کاری به شیر آب ندارید جریان آب قطع می شود. با این شیرها شما دیگر نگران سر رفتن آب از سینک نخواهید بود.


معایب:

خرید شیر آب بدون استفاده از دست هزینه ی زیادی برای شما خواهد داشت همچنین بسیاری از افراد کار کردن با این نوع شیرها را دوست ندارند. این شیر آب به باتری هم نیاز دارد تا حسگر آن بتواند کار کند.

مواد مورد استفاده در شیرالات آشپزخانه


شیرهای آب از جنس کروم، نیکل، برنج، برنز، فولاد ضدخش و آلومینیوم و ... ساخته می شوند و هر شرکت سازنده بسته به نوع شیر آبی که تولید می کند از مواد خاصی برای ساخت آن ها استفاده می کند. اگر قصد خرید شیر آب آشپزخانه را دارید بهتر است آن را با سازگار با سایر اجزای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید تا حالت زیبایی به آشپزخانه شما ببخشد.

انواع مدل شیر ظرفشویی


این مورد بیشتر به سلیقه ی شما بستگی دارد، انتخاب زاویه ی مناسب هنگام کار کردن، شکل کلی، حالت کلاسیک یا مدرن و ساده و باجزئیات بودن آن به انتخاب شما بستگی دارد. اما در هنگام خرید شیر آشپزخانه سایر اجزای آشپزخانه را نیز مدنظر داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن انتخاب کنید. گاهی اوقات انتخاب یک طرح مناسب وقت زیادی از شما می گیرد و می توانید با مشاوره گرفتن از یک طراح، مناسب ترین حالت شیر آب را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید.

قیمت و کیفیت شیرالات

 
معمولا شیرهای آب از نوع سرامیکی یا فولاد ضدخش هم کیفیت بالاتری دارند و هم قیمت آن ها نسبت به سایر شیرها بیشتر است. نوع برنجی آن نیز بسیار با دوام است و از نظر کیفیت می تواند رضایت شما را جلب کنند. وزن شیر آب می تواند کیفیت آن را برای شما مشخص کند، اگر وزن آن بیش از حد زیاد باشد و یا کاملا سبک باشد مطمئنا از نظر کیفیت نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد و استفاده ار پلاستیک و مواردی از این دست هم می توانند دلیلی بر بی کیفیتی شیر آب باشند.

حالت های نصب 


نحوه ی اتصال شیر آب به سه شکل اتصال به سینک  و اتصال به دیواره و اتصال به دیوار صورت می گیرد که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. 

اتصال به سینک ظرفشویی: 


طراحی سینک ظرفشویی آشپزخانه و شیر آب ممکن است در بسیاری از موارد با یکدیگر سازگار نباشند. به تعداد سوراخ هایی که یک سینک دارد دقت کنید تا متوجه شوید که آیا سینک و شیر آب با همدیگر همخوانی دارند یا خیر.  اگر در هنگام نصب متوجه شدید که شیر آب به تعداد سوراخ های کمتری نیاز دارد و ممکن است سوراخ های باقی مانده به زیبایی سینک لطمه بزنند بهتر است با استفاده از یک صفحه ی مخصوص روی سوراخ های بی استفاده را بپوشانید. این ترفند در بسیاری از سینک های استاندارد جوابگو می باشد. 

مزایا: این حالت نصب باعث می شود به راحتی بتوانید هر شیر آبی که موردپسند شما می باشد را انتخاب کنید و از یک سینک بارها استفاده کنید. 

معایب: این حالت نصب شیر آب باعث می شود در در انتخاب برخی طرح های شیر آب به مشکل بخورید و محدودیت هایی داشته باشید 


اتصال به دیواره سینک

 

در این حالت، شیر آب مستقیما به دیواره ی کنار سینک ظرفشویی نصب می شود و به خود سینک متصل نمی شود. این حالت نصب ممکن است برای سینک های دوتایی مشکلاتی را ایجاد کند و آبرسانی به هر دو سینک محدودیت هایی داشته باشد. بهتر است در این نوع اتصال شیر آب چند سانتی متر با لبه ی سینک فاصله داشته باشد تا تمیز کردن آن راحت تر باشد.


مزایا:

 تمیز کردن سینک به این شکل بسیار راحت تر است.


معایب:

 فضای بالای سینک را اشغال می کنند و در بعضی مواقع باعث ایجاد کثیفی و لکه بر روی دیواره ی سینک می شوند. 

 

اتصال به دیوار آشپزخانه

خرید شیر آب آشپزخانه در صورت نصب بر روی دیوار بسیار حساس تر از حالت های دیگر است و میزان آبی که در زوایای مختلف به سینک می رسد هم بسیار مهم است. و این هم هنگام اتصال به سینک دوتایی مشکلات زیادی را به وجود می آورند.


مزایا:

 تمیز کردن کامل سینک ظرفشویی در این نوع اتصال بسیار راحت است و هیچ مشکلی در هنگام تمیز کردن به وجود نمی آید.


معایب: 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه در این حالت تقریبا غیر ممکن است و امکان تغییر جای سینک آشپزخانه وجود ندارد و مشکلاتی نظیر یخ بستن لوله در زمستان و یا نشتی لوله بسیار مشکل آفرین هستند.

 

نظر بدهید